Annem...

Çocuğuma annem bakıyor. Bunun için ne kadar şükretsem, ne kadar mutlu olsam az...
Hakkını ödeyemem...
Kızım elin elinde değil, aklım kalmıyor...
Ama herşey torunuyla bitmiyor.
Kızı da var...
Çalışan bir insan olmak her zaman yardıma muhtaç olmak demektir.
Annem kızıma bakmaya başlamadan önce, hayallerimi süslerdi, hazır sofraya gelmek falan...ya da en azından toplanmış bir eve gelmek. sonra hayallerim bari tezgahın üstünde bulaşık olmasına kadar evrildi.
Kızım bebekken anne sen iş yapma sadece kızımıza bak yeterli dedik.
Zaten yoruluyorsun, bebek bakımı zorlar, bir de ev işi yapma dedik.
dedik de be anacım kız 3 yaşında oldu.
tabakları bari makineye at yani...
kakalı külota bari bir su tut yani...
Kızım 5-6 ay kakasını külotuna yaptı. Annem onlara su bile tutmadı...
Hani değil kızı olduğum için, el olsan kadınlığın kuralıdır bu ya da ne bileyim bir erkek de yapar belki bu kaka kurumadan suyla temizlenmeli işini.
işten yorgun argın gelip kakalı külotları görünce, hüngür hüngür ağlayasım geliyordu.
bu kadar mı anne..
Bu kadar mı yapılmaz deyip...
Hele arkadaşların bakıcılarının yaptıklarını duyunca kafama sıkasım geliyordu...
Mantı yapan bakıcıyı mı ararsın, yazdan baktığı çocuğun sevdiği meyveleri kışa yediririm deyip buzluğa atanı mı...
Her gün evi temizliyormuş bir tanesinin bakıcısı, kız emekliyor diye içine sinmiyormuş. Yahu bizim evde köpek var. Her akşam ben süpürüyordum da ses etmiyordu. Her akşam işten gel yemek ye, ev sil-süpür...Elalemin evi değil kızının evi gık demiyordu...Sonra ay 5dk oturmuyorsundur akşamları, tüh vah...
Anneme dolaptaki meyve suyunu söylemem lazım ki kızıma içirsin...
Neymiş o bizim dolabımızı karıştıramazmış...
amk buzdolabı ya buzdolabı...ne olabilir ki içinde karıştırılamayacak...ne olabilir yani...neeee?
defalarca söyledim anne bu ev bizim evimiz, kızımızın evi...sen bizim annemizsin...biz kızımız için para kazanıyoruz, kızımız yesin diye sen ye diye...yok Allah yok yemiyor-yedirmiyor. Sayılıdır diyor. anne diyorum anne! tüm sakinliğimle satılıyor onlardan, devamı var...biterse gider alırız...
bir de şöyle birşey var: misal o gün ciddi anlamda eve bitik gelmişim, ya bir keresinde anneme hasta olduğumu fabrika da döküldüğümü söyledim de çorba yapmamıştı bana ya, işten geldim kötüysen çorba yapayım dedi. Yok anne hallederim demiştim ya. Nasıl ağladım biliyor musunuz neyse ne anlatıyordum...he eve bitik gelmişim misal tezgah bulaşık dolu, ev darmadağın diyelim. Anne makina boştu, tezgahtakileri makineye koysaydın dedim kazara...ertesi gün eve bir geliyorum camlar bile silinmiş, ütü yapmış temizlik yapılmış. işte boş boş oturmayayım dedim, sana fayda olsun dedim, zırt dedim pırt dedim. Laf çarpıyor bulaşıkları toplasaydın dedim ya...
En son vukuatımız: kızım geçtiğimiz haftalarda çişini kaçırmış. Pijamasını direkt külotuyla çıkarmış öyle ters bacaklı sıyrık çıkartıldığı gibi çamaşır sepetinin üstüne koymuş. İşten geldim banyoya bir girdim. Burnum yandı çiş kokusundan. Islak çişli şeyi ters düz ettim, pijamadan külotu çıkarttım falan neyse yıkattım. Geçen yine öyle oldu, yine aynı manzara. Anne dedim böyle durumlarda at 15dklık yıkama programına banyo felaket kokuyor. Yıkansın.
Dün çişe yetişirken banyonun paspasına kaçmış biraz. Annem paspası küvetin yan duvarına sermiş, su tutmuş. Banyoya yine bir girdim. Aman allah yine çiş kokusu...paspas serili falan. Aradım noldu anne diye. İşte çiş kaçtı da serdim su tuttum. Anne 15dk atıver dedim neden uğraştın serip su tutmaya. Bilemedim neyle yıkıyorsun dedi. Allah Muhammed aşkına evinde 5 çeşit çamaşır deterjanı olan var mı?? Yahu bir tane renkli bir tane beyaz çamaşır deterjanım var. Paspas da siyah olduğuna göre?? Anne dedim erkek misin, nesini bilemeyeceksin Allah aşkına, yıkatsaydın eline mi yapışacaktı yani dedim. bıdbıdbıd sonra.
Şimdi kızım uyandı onunla tatlı tatlı konuşmuşum telefonu kapatıcam, yapılacak bir iş var mı, yapayım elime yapışmaz dedi.
Kafayı yiycem kafayı...
Anne çamaşırları toplar mısın dediğimde, çamaşırlık mutfaktaydı, sandalyede de çoraplar seriliydi. Sen çamaşırları toplayıp çorapları sandalye de bırakan annesin, neyin yapışması...Kime laf çarpıtıyorsun ki. Kızınım ben ya...
Sonra e çok yoruluyorsun kendini hırpalıyorsun, hasta olacaksın. ulen tut bi işin ucundan, yardımcı ol. Yapmayayım. Kim yapacak o işleri...Milletin kaynanası yemeğini hazır ediyor, evini paklıyor. Gelin ben kaynanama tapıyorum deyince yadırgıyoruz...Tapsın amk tapsın...Başının üstünde gezdirsin o kaynanayı...
Yoruldum...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ihtiyacımız var.

Yaban Hayatı'm

Ben evladını terketmeyi düşünen bir anneyim...

Instagram