Bi bitin artık...

Az önce bir yazı okudum.
4 yaşında kızları olan bir aile bir yıllığına Casablancaya yerleşiyormuş. Kızına durumu nasıl anlatmış, neler yapmış, pegagoga falan sormuş vs. vs.
ay içim şişti artık benim bu yeni annelerden.
kendim de dahil.
valla bizi analarımız pedagojik usullere göre yetiştirmediler. Gayette normal hatta geçen kuzuma anlattım ortalamanın üstünde karaktere sahip insanlar olduk. Okuduk ettik, kimse için kötülük düşünmeyiz, kıskançlık nedir bilmeyiz, kuyu kazmacalarımız, içten pazarlıklı halimiz, karamsarlığımız yoktur. Kötü bir insan değilizdir. İçine kapanıl asosyal değiliz. Gayette enerji seviyelerimiz yüksek, mutlu huzurlu insanlarız. ve evet çocukken annemizden dayak yedik. elinin izi çıkardı bacağımızda kolumuzda. demek ki çokta şeetmemek lazımmış.
Biz napıyoruz konuşuyoruz, konuşuyoruz, konuşuyoruz...sonuç: 2-2,5 yaşında anneye babaya cevap veren, hem de verdiği cevaplarla anne-babayı ağzını açık bırakan veletler yarattık.
kızıyorum kızıma, yapma diyorum bana bağırma diyor. bağırırım yaramazlık yapıyorsun diyorum, sen bana bağıramazsın diyor. canım yapmak istiyor diyor. O anda çat diye çatlatıvericen ağzının ortasına ama işte pedagojik filintayız ya. çocuğumuzun kişiliği zedelenir, hayata karşıdkadjalfksf......
amk bi çocuk bizde var bi çocuk sizde var sanki.
hep ben onu gördüm pedagojik anne oldum o beni gördü ben daha pedagojiyim dedi çıta şuan arşa değdi. Gerenk yok, kasmayın. Rahat olun. Çocuk onlar. 
sevin, sarılın, öpün yeter.
Casablancaya gideceğini uzun uzun anlatıp gereksiz gerginliğe gerek yok.
Annecim taşınıyoruz, yeni bir evimiz hayatımız olacak. Bitti.
Biz de taşındık 6 ay önce. 
Kızıma değişik oyuncaklar aldık, yadırgar mı öyle mi olur böyle mi olur.
amk çocuk bizden çabuk alıştı. Bizden çabuk kabullendi.
keşke ben kendime birşeyler alsaymışım.
asıl benim ihtiyacım varmış.

Çocuklar canı neyi-ne zaman isterse o zaman yapıyorlar arkadaşlar. Benim kızımdan öğrendiğim tek şey varsa budur. Bizimki kesinlikle otoriteye karşı, sen istiyorsun diye değil ben istediğim için bunu böyle yapıyorum diyor. Bebekliğinden beri bu hiç değişmedi ve ben hep değiştirmeye çalıştım. Geçen hafta kabul ettim. 
Ama en başından beri karışmıyorum, mıyırdamıyorum. Her zaman onunla içinde bulunduğumuz yaşayacağımız durumları net bir şekilde paylaştık.
Kızımızı bu anlamda mık mık yetiştirmediğimize inanıyorum, biz o an yemek yemediysek açsak o da aç, biz yorulduysak o da yorgun, erken kalkılacaksa erken kalkılacak. Kasmaya gömmeye gerek yok.
Pedagojik usul derken ölçüyü kaçırıp belki de bir nesli baltalıyoruz. Kim bilir?? 
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ihtiyacımız var.

Yaban Hayatı'm

Tüylü Evlatcım ve Kızım - 1

Instagram